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Press release

While the main activities of the gallery are on hold during the summer break, Robert Morat Galerie is pleased to present an exhibition project organized by its director Tobias Kappel.

“open-ended photography” aims to expand the gallery program through a multiplicity of forms and possibilities, all rooted in photography but interested in a conversation about the mutability of the medium as a defining condition.
Seven Berlin-based artists are contributing works that transcend documentary approaches commonly associated with photographic images. Their experimental access manifests itself in digital, abstract as well as material transformations of the medium. Building on the notion that a translation of reality into another medium will always change that reality, the exhibition guides its audience away from the predominant memorial aspect of photography to open up a more independent way of looking and thinking in images.

David Hanes, Nora Heinisch, Tobias Kappel, Victoria Pidust, Susanne Schwieter, Stefanie Seufert, Juliane Tübke

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The term “open-ended photography” was introduced by Lyle Rexer in his highly acclaimed book about the rise of abstraction in photography titled “The Edge of Vision”.

Während die Hauptaktivitäten der Galerie in der Sommerpause ruhen, freut sich die Robert Morat Galerie, ein von ihrem Direktor Tobias Kappel organisiertes Ausstellungsprojekt zu präsentieren.

“open-ended photography” zielt darauf ab, das Programm der Galerie durch eine Vielfalt an Formen und Möglichkeiten zu erweitern, die aber alle in der Fotografie verwurzelt und an einer Diskussion über die Wandelbarkeit des Mediums als dessen bestimmende Bedingung interessiert sind.
Sieben in Berlin lebende Künstler*innen zeigen Werke, die einen oft mit fotografischen Bildern assoziierten dokumentarischen Ansatz zu überschreiten suchen. Ihr experimenteller Zugang manifestiert sich in digitalen, abstrakten sowie materiellen Transformationen des Mediums. Ausgehend von der Vorstellung, dass eine Übersetzung von Realität in ein anderes Medium diese Realität immer verändert, führt die Ausstellung ihr Publikum weg vom vorherrschenden Erinnerungsaspekt der Fotografie, um ein eigenständigeres Sehen und Denken in Bildern zu eröffnen.

David HanesNora HeinischTobias KappelVictoria PidustSusanne SchwieterStefanie SeufertJuliane Tübke 

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Die Umschreibung „open-ended photography“ wurde von Lyle Rexer in seinem viel beachteten Buch über den Aufstieg der Abstraktion in der Fotografie mit dem Titel “The Edge of Vision” eingeführt.

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